Close

22 mei 2018

Een appeltje voor de dorst

Een marketingactie hoeft niet altijd groots, meeslepend en kostbaar te zijn. Op een originele manier je bedrijf of product onder de aandacht brengen kan ook met weinig kosten. Belangrijk is natuurlijk wel dat je hierbij de juiste groep mensen benaderd. Een mooi voorbeeld hiervan is de actie ‘Een appeltje voor de dorst’ van Bed & Breakfast Hoornaar.

 

Evenement Stap & Trap

Voor de 22e keer werd in 2018  ‘Stap & Trap’ vanuit Hoornaar georganiseerd. Wat begon als een fiets-4-daagse is inmiddels uitgegroeid tot een fiets- en wandelevenement. Dit jaar zijn maar liefst 3700 deelnemers gestart en de organisatie heeft flinke ambities voor de komende jaren. De doelgroep is de sportieve wandelaar & fietser, die 3 – 4 dagen wil genieten in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden. Laat dat nu perfect aansluiten bij de recreatieve bezoekers van Bed & Breakfast Hoornaar 😉

 

Met relatief weinig kosten een originele actie op poten zetten…

 

Luxeprobleem

Met ‘slechts’ 1 kamer bij Bed & Breakfast Hoornaar was de accommodatie voor de week van Hemelvaart al ruim een half jaar geleden volgeboekt. Een luxe probleem noemen we dat, want op deze manier was het niet nodig om extra marketinginspanningen te verrichten om te zorgen voor gasten in deze specifieke week. Maar…, de rest van het jaar is er natuurlijk wel ruimte in de accommodatie EN is het nog steeds geweldig mooi om te wandelen en fietsen in deze streek. Kortom: een goed moment om de accommodatie gedurende het evenement onder de aandacht te brengen van deze doelgroep.

 

Een appeltje voor de dorst

Zo gezegd, zo gedaan. Door de samenwerking met fruitbedrijf van de Ham in Noordeloos is een fruittafel aan de weg ingericht met een kist met appeltjes. Met de toevoeging van een BBHoornaar sticker op de appels, foldermateriaal en een brochure van Den Hâneker (Polderleven) is met relatief weinig kosten een originele actie op poten gezet.

 

Resultaat?

Het resultaat van deze actie is niet direct in geld uit te drukken. Er hebben geen mensen aangebeld tijdens het evenement om een reservering te plaatsen en/ of er is (nog) geen boeking binnen voor volgend jaar. Toch zijn er in 4 dagen tijd heel veel appels meegenomen (maar liefst 25 kilo!). Online zagen we foto’s van de ‘Bed & Breakfast Hoornaar appels’ voorbij komen op social media en in het dorp bleef de actie niet ongemerkt (diverse mensen spraken erover en hebben folders meegenomen). Kortom: aandacht genereren voor de Bed & Breakfast is gelukt, met relatief weinig kosten!

Wil jij ook sparren over een originele marketingactie voor je doelgroep? Ik maak graag een afspraak met je.


Creatieve groet …met M erbij